Для батьків, учнів

Продукти, які є некорисними для школярів



   Раціональним вважається харчування збалансоване за вміс­том усіх харчових речовин та енергією, достатньо різноманітне за асортиментним складом за рахунок використання як широкого асортименту різних продуктів харчування, так і способів їх кулінар­ної обробки (варіння, запікання, тушкування, приготування комбі­нованих страв). Проте, не слід забувати, що існує низка продуктів, що не рекомендовані для харчування дітей.

   Солодкі газовані та фруктові напої подразнюють органи травлен­ня, руйнують емаль зубів, збільшують калорійність раціону за рахунок легкозасвоюваних вуглеводів, містять штучні барвники, консерванти, через що підвищується ризик розвитку гастриту, ожиріння, цукрово­го діабету, карієсу, алергічних захворювань. Крім того, їх споживан­ня призводить до зменшення в раціоні молока та натуральних соків, що супроводжується низьким надходженням до організму вітамінів Ста А, вітамінів групи В, мінеральних речовин, у першу чергу, кальцію та фосфору.

   Безалкогольні енергетичні напої містять великі дози синтетич­ного кофеїну, природних тонізуючих біологічно активних речовин із лікарських рослин (часто — комбінація 3 та більше тонізуючих компонентів) та вітамінів (С, РР, В2, В5, В6, В12). Зловживання цими напоями викликає перенапруження з наступним виснаженням нервової системи, порушення поведінки (ейфорія, роздратова­ність) та когнітивних функцій (зокрема, концентрація уваги та за­пам’ятовування), у дітей порушується процес засинання, підвищу­ється ризик виникнення вегето-судинних розладів, гіпервітамінозів.­ Найбільш небезпечними зафіксованими у підлітків наслідками зловживання тонізуючими напоями були випадки порушення сер­цевого ритму.

    Продукти «fast food» (чипси, гамбургери, картопля-фрі та інші) містять велику кількість жирів, прянощів, солі, консервантів та барв­ників, збільшують калорійність раціону за рахунок жирів та вуглево­дів, викликають розлад та захворювання органів травлення, ожирін­ня, алергію. Їх регулярне споживання супроводжується зменшенням аліментарного забезпечення організму повноцінними білками (змен­шення споживання м’яса) та харчовими волокнами (зменшення спо­живання овочів та фруктів).

   Сирокопчені та напівкопчені м’ясні гастрономічні вироби і ков­баси містять велику кількість харчових добавок, зокрема консер­вантів, ароматизаторів, екстрактивні та подразнюючі інгредієнти, стимулюють апетит, зменшують споживання повноцінних м’ясних та рибних страв, викликають захворювання органів травлення, алергію, ожиріння.

  Продукти, що містять стимулятори росту (гормони, гормоноподібні речовини) та антибіотики, викликають порушення фізично­го розвитку, алергію, зниження імунітету.

   Продукти з високим вмістом солі (зокрема солона риба, ква­шені огірки) перевантажують незрілу травну та ниркову системи і можуть використовуватись в харчуванні дитини віком до 17 років тільки епізодично, не частіше одного разу на 2-4 тижні. Дітям мож­на давати тільки рибу слабого посолу.


Спортивна секція для дитини



Для того, щоб енергія Вашої дитини витрачалася в мирних цілях, запишіть її в спортивну секцію. Виберіть ту, яка принесе їй користь.

Активна дитина.

Активні діти – це постійні оптимісти, фантазери. Їх рухливість визначається тим, що від природи їм даний холеричний темперамент. Така дитина більшу частину дня проводить в русі, віддаючи перевагу активним іграм ніж пасивним. Але якщо її серйозно захоплять шашки чи пазли – спокійно просидить годину-дві. Активна дитина багато і часто говорить, задає велику кількість запитань, вимагаючи відповіді на кожне. Її практично не можна застати в поганому настрої: тільки що хникала над розбитим коліном, але побачивши нову машинку, тут же забуває про неприємності! Така дитина вміє контролювати свою поведінку. Скажімо вдома вона непосидюча, а в школі – тихенька. Вона рідко розпочинає сварку з однолітками, але якщо її зачепиш – може всипати по перше число!

Спортивні секції: футбол, плавання, акробатика, східні єдиноборства – будь-який вид рухової активності розвиває координацію рухів і швидкість реакції.

До речі вчені вивели закономірність: чим краще у дитини розвивається здібність управляти своїм тілом, тим швидше вона і краще засвоює знання в школі.

Гіперактивний живчик.

Дуже важко вибрати секцію для активної дитини. Через порушення нервової системи їй важко себе контролювати: вона знаходиться в постійному русі, і навіть коли втомлюється, не може сама припинити гру. Така дитина завжди швидко і багато говорить, ковтаючи слова, перебиваючи себе і співрозмовника. Вона задає мільйон запитань, але рідко вислуховує відповіді на них. Захопити таких дітей командним спортом непросто, тому що їм важко домовлятися з товаришами. А от ті види фізичної активності, де важливий загальний момент, їм дуже підійдуть.

Спортивна секція: велоспорт, плавання, легка атлетика, лижний спорт.

Для формування особистості гіперактивної дитини однаково важливі як перемоги в змаганнях, так і поразки: вона починає розуміти, що в житті не завжди вдається бути переможцем.

Заняття тенісом, греблею, парусним спортом допомагають тримати в узді бурхливий темперамент.

Шахи і шашки розвивають логіку і привчають планувати свої дії.

 Повільні діти.

Маленькі флегматики іноді дратують своїх батьків повільністю. Та й фізкультуру вони не дуже люблять, особливо ті види спорту, які передбачають змагання на швидкість. Потрібно допомогти дитині проявити свої найкращі якості і адаптуватися до життя.

Спортивні секції: плавання, шахи, шашки, шейпінг

Зацікавте свою дитину тими видами, які дозволяють наростити мускулатуру. Купіть домашній тренажер, гантелі – тоді син чи донька із задоволенням будуть займатися фізкультурою вдома. Ідеальний варіант для дітей-флегматиків – прогулянки або щоденні пробіжки на свіжому повітрі. Коли дитина підросте, запропонуйте їй зайнятися йогою.

Агресивна дитина.

Агресивна поведінка дитини може бути викликана масою причин, починаючи від важких пологів і генетичного збою і закінчуючи нездоровою атмосферою в сім’ї. Таких дітей не можна віддавати займатися контактними видами спорту: боротьбою, боксом і т.д.

Спортивні секції: фехтування, великий теніс – в цих видах спорту немає прямого фізичного контакту з супротивником, але є можливість виплеснути свою агресію. На акробатиці, гімнастиці, важкій атлетиці (в спортивному віці) можна проявити хорошу спортивну злість, при цьому об’єктом цієї емоції служить не суперник, а спортивний снаряд. Займаючись біатлоном, лижами, сноубордом дитина реалізує свої бійцівські якості. Жорстоких дітей важливо вчити проявляти співчуття. Тут підійде кінний спорт.

Останнє слово у виборі спортивної секції має бути за дитиною.

·       Не реалізовуйте свої дитячі мрії за рахунок дитини.

·    Дитина відмовляється продовжувати відвідувати секцію без видимих причин. Можливо, стався конфлікт, про який син чи донька не хочуть розповідати.

·    Ви підозрюєте, що дитина лінується? Якщо здоров’я дитини не дає збоїв, вона не хоче ходити тільки в цю секцію, а інші відвідує із задоволенням, - можливо, справа у відсутності інтересу до даного виду спорту. А звідси і лінощі, і небажання займатися.

 



5 основних речей, які мають знати батьки про коронавірусну інфекцію COVID-19



Як уберегтися від коронавірусу: поради для батьків

Відсьогодні на Хмельниччині, як і по всій Україні, відповідно до рішення Кабінету Міністрів розпочався тритижневий карантин у навчальних закладах. Але не слід вважати, що це додаткові канікули, адже першочергове завдання таких обмежувальних заходів – запобігти поширенню захворювання на коронавірусну інфекцію шляхом зменшення кількості контактів.

Дуже важливо, щоб батьки також чітко усвідомлювали свою роль у цьому процесі. Отож, пропонуємо перелік з декількох важливих кроків для батьків, які допоможуть їм захистити себе та дітей від зараження респіраторними вірусами:

Тримайте дітей вдома, якщо вони захворіли (це стосується лише легких форм захворювання, при погіршенні стану обов’язково зверніться до свого сімейного лікаря).

Чому це важливо?

Дітям потрібен відпочинок, щоб одужати. Без достатнього відпочинку вашій дитині може знадобитися більше часу, щоб відчути себе краще. Людям з ослабленою імунною системою часто потрібно ще більше часу, щоб відновитися.

Тримайте хворих і здорових дітей окремо.

• Уникати контакту із особами з проявами респіраторного захворювання, тримайтеся на відстані не менше 1-2 м від хворих людей.
• Шукати альтернативні способи участі дітей в зборах, наприклад дивитися їх по телевізору або в Інтернеті, щоб вони могли уникнути особистого контакту. Це особливо важливо для дітей з високим ризиком ускладнень грипу.

Чому це важливо?

Краплі, що містять віруси, можуть переміщатися не менше, ніж на 1-2 м, тому залишаючись на такій відстані від хворих людей, можна знизити ймовірність того, що ваша дитина захворіє.

Навчіть своїх дітей завжди прикривати рот під час кашлю і чхання.

• Переконайтеся, що ваші діти прикривають ніс і рот серветкою, коли вони кашляють або чхають. Попросіть їх викинути використану серветку і негайно вимити руки.

Чому це важливо?
Прикривання носа і рота під час кашлю і чхання серветкою допомагає запобігти поширенню вірусу грипу через повітря і на ваших руках.

Навчіть дітей правильно мити руки.

• Переконайтеся, що ваші діти ретельно і часто миють руки з милом і водою.
• Якщо мило і вода недоступні, дайте їм дезінфікуючий засіб для рук з вмістом спирту не менше 60% для очищення рук.
• Навчіть їх, як важливо мити руки, перш ніж торкатися їх очей, носа або рота.

Чому це важливо?

Миття рук знижує кількість респіраторних вірусів, які можуть поширюватися, коли ви торкаєтеся рук інших людей або торкаєтеся поверхонь і предметів, таких як столи і дверні ручки.

Очищуйте поверхні та предмети, до яких часто торкаєтеся.

Очищуйте поверхні та предмети, до яких часто торкаються, такі як іграшки, столи, дверні ручки, поручні, клавіатури комп’ютера, телефони і іграшки.

Чи видаляє мило і вода при очищенні респіраторні віруси, включаючи SARS-CoV-2?

• Так, застосування мила і води дозволяє ефективно очистити поверхні.
• Ви також можете використовувати спиртовмісні та хлорвмісні дезинфікуючі засоби. Завжди дотримуйтесь інструкцій з використання дезинфікуючих засобів, на етикетці продукту.

Чому це важливо?

Точний термін виживання вірусу SARS-CoV-2 на сьогодні не відомий, проте очищення поверхонь і об’єктів, до яких часто торкаються, знижує кількість вірусів, які можуть поширюватися під час дотику до зараженої поверхні, а потім до ваших очей, носа або рота.

Будьте готовими і поінформованими.


Анкета перевірки шкільної адаптації у 5 класі
Відповідь «так»-1бал, «ні»-0 балів;
Психофізична адаптація
1.      Відчуваю, що моє здоров’я зараз не змінилося, а можливо стало навіть краще ніж на початку навчального року.
2.      Останнім часом я сплю добре.
3.      У мене хороший апетит.
4.      Відчуваю що у мене багато сил та енергії.
5.      Після уроків я відчуваю, що можу далі активно працювати.
6.      Виконання домашніх завдань не стомлює мене.
7.      Домашні завдання виконую з хорошим настроєм і задоволенням.
8.      Домашні завдання щодня виконую приблизно за 2 години, не більше.                                                                                            
Рівні: високий – 7-8
          середній – 4-6
          низький – 1-3

Психологічна адаптація
9.      В школі та в дома у мене переважає хороший, бадьорий настрій.
10.  У порівняні з початком навчального року мені зараз дуже цікаво на уроках.
11.  Коли я відповідаю на уроках, то хвилююсь дуже мало чи взагалі не хвилююсь.
12.  Коли я відповідаю домашнє завдання, відразу пригадую все, що вчив вдома.
високий – 4бали
   середній – 2-3 бали
низький – 0 балів
                                                                       
Рівень тривожності
13.Зовні я здаюсь спокійною і врівноваженою дитиною, але насправді сильно      переживаю через різні неприємності, що зі мною трапляються
14.Я легко впадаю в смуток і нудьгу.
15.Мене дуже хвилюють різні уявні неприємності.
16.Я не можу постояти за себе, коли зі мною поводяться не чемно, грубо.
0 балів – не тривожні
       1-2 бали – середній рівень
                                                    3-4 бали – тривожні

Соціальна адаптація
17.Мені подобається наш клас. Я можу сказати що в цьому класі я почуваю себе добре.
18.У мене в класі багато друзів.
19.Я знаю, що багато хто з моїх однокласників прийдуть мені на допомогу у складній для мене ситуації.
20.Мої однокласники звертаються до мене зав допомогою і я відчуваю, що я їм потрібний.
21.В класі я із задоволенням беру участь в підготовці і проведені свят
22.Коли я розгублююсь, мої вчителі допомагають мені зосередитись і дати відповідь на запитання.
23.Оцінки, які ставлять мені вчителі, відповідають рівню моїх знань і я вважаю їх справедливими.
24.Батьки підтримують мене і допомагають у всьому, що стосується навчання.

Рівні:    високий – 7-8 балів
             середній – 4-6 балів
            низький – 1-3 бали



Поради батькам пятикласників


1. Якщо Вас щось турбує в поведінці дитини, якомога швидше зустріньтеся і обговоріть це із класним керівником, шкільним психологом.

2. Якщо в родині відбулися події, що вплинули на психологічний стан дитини, повідомте про це класного керівника. Саме зміни в сімейному житті часто пояснюють раптові зміни в поведінці дітей.

3. Цікавтеся шкільними справами, обговорюйте складні ситуації, разом шукайте вихід із конфліктів.

4. Допоможіть дитині вивчити імена нових учителів, запропонуйте описати їх, виділити якісь особливі риси.

5. Порадьте дитині в складних ситуаціях звертатися за порадою до класного керівника, шкільного психолога.

6. Привчайте дитину до самостійності поступово: вона має сама збирати портфель, телефонувати однокласникам і питати про уроки тощо. Не слід відразу послаблювати контроль за навчальною діяльністю, якщо в період навчання в початковій школі вона звикла до контролю з вашого боку.

7. Основними помічниками у складних ситуаціях є терпіння, увага, розуміння.

8. Не обмежуйте свій інтерес звичайним питанням типу: "Як пройшов твій день у школі?". Кожного тижня вибирайте час, вільний від домашніх справ, і уважно розмовляйте з дитиною про школу. Запам'ятовуйте окремі імена, події та деталі, про які дитина вам повідомляє, використовуйте їх надалі для того, щоб починати подібні розмови про школу. Не пов'язуйте оцінки за успішність дитини зі своєю системою покарань і заохочень.

9. Ваша дитина має оцінювати свою гарну успішність як нагороду, а неуспішність - як покарання. Якщо у дитини навчання йде добре, проявляйте частіше свою радість. Висловлюйте заклопотаність, якщо у дитини не все добре в школі. Постарайтеся наскільки можливо, не встановлювати покарань і заохочень вони можуть привести до емоційних проблем.

10. Допомагайте дитині виконувати домашні завдання, але не робіть їх самі. Продемонструйте інтерес до цих завдань. Якщо дитина звертається до вас з питаннями, пов'язаними з домашніми завданнями, допоможіть їй знайти відповіді самостійно, а не підказуйте їх. Допоможіть дитині відчути інтерес до того, що викладають у школі.

11. З'ясуйте, що взагалі цікавить вашу дитину, а потім встановіть зв'язок між його інтересами і предметами, що вивчаються в школі. Наприклад, любов дитини до фільмів можна перетворити на прагнення читати книги, подарувавши книгу, по якій поставлений фільм. Шукайте будь-які можливості, щоб дитина могла застосувати свої знання, отримані в школі, в домашній діяльності. Наприклад, доручіть їй розрахувати необхідну кількість продуктів для приготування їжі або необхідну кількість фарби, щоб пофарбувати певну поверхню.

12. Особливі зусилля прикладайте для того, щоб підтримати спокійну та стабільну атмосферу в домі, коли в житті дитини відбуваються зміни. Намагайтеся уникнути великих змін чи порушень в домашній атмосфері. Спокій домашнього життя допоможе дитині більш ефективно вирішувати проблеми в школі.





Поради батькам учнів 5-го класу
ЗАПАМ’ЯТАЙТЕ!

Будь-які перехідні періоди життя і діяльності дітей висувають специфічні проблеми, що пов’язані зі зміною в організації навчальної діяльності у середніх класах. Умови, які змінилися, пред’являють більш високі вимоги до інтелектуального й особистісного розвитку, до ступеня сформованості у дітей певних навчальних знань, дій, навичок. Процес звикання до шкільних вимог і порядків, нового для п’ятикласників оточення, нових умов життя розуміється як адаптація.
  • Якщо вас щось турбує в поведінці дитини, якомога швидше зустріньтесь і обговоріть це з класним керівником, шкільним психологом.
    Якщо в родині відбулися події, що вплинули на психологічний стан дитини, повідомте про це класного керівника. Саме зміни в сімейному житті часто пояснюють раптові зміни в поведінці дітей.
  • Цікавтеся шкільними справами, обговорюйте складні ситуації, разом шукайте вихід із конфліктів.
  • Допоможіть дитині вивчити імена нових учителів, запропонуйте описати їх, виділити якісь особливі риси.
  • Основними помічниками у складних ситуаціях є терпіння, увага, розуміння.
  • Обов’язково дотримуйтесь режиму дня. Потрібно пристосувати режим дня так, щоб він позитивно впливав і на режим харчування, сон, прогулянки, і на виконання домашніх завдань тощо.
  • Головне новоутворення підліткового періоду – відкриття своєї індивідуальності, свого «Я». Підвищується інтерес до свого тіла, зовнішності.
  • У дітей настає криза, пов’язана з бажанням здобути самостійність, звільнитися від батьківської опіки, з’являється страх перед невідомим дорослим життям. Пам’ятайте, що дитині потрібна не стільки самостійність, скільки право на неї.
  • Внутрішній світ дитини ще нестабільний, тому батькам не слід залишати своїх дітей без нагляду, а також ослабляти контроль за навчальною діяльністю зразу. Підліток дуже вразливий і легко піддається як позитивному впливу, так і негативному.
  • Заохочуйте допитливість дитини. Якщо ви спробуєте позбутися її, коли вона ставить відверті запитання, дитина шукатиме відповіді на стороні.
  • У цьому віці розширюється коло спілкування, з’являються нові авторитети.
  • Недоліки й суперечності в поведінці близьких і старших сприймаються гостро й хворобливо.
  • У батьках підлітки хочуть бачити друзів і порадників, а не диктаторів.
ЯКЩО:
  • Дитину постійно критикують, вона вчиться ненавидіти;
  • Дитину висміюють, вона стає замкнутою;
  • Дитину хвалять, вона вчиться бути вдячною;
  • Дитина росте в докорах, вона вчиться жити з почуттям провини;
  • Дитина росте в терпимості, вона вчиться розуміти інших;
  • Дитина росте в чесності, вона вчиться бути справедливою;
  • Дитина росте в безпеці, вона вчиться вірити в людей;
  • Дитина росте у ворожнечі, вона вчиться бути агресивною.
ЯКЩО ДИТИНУ ПІДТРИМУВАТИ, ВОНА ВЧИТЬСЯ ВПЕВНЕНОСТІ В СОБІ!!!




Календарний план підготовки та проведення зовнішнього незалежного оцінювання 2019 року
       Наказом Міністерства освіти і науки України від 28 вересня 2018 року № 1036 затверджено календарний план підготовки та проведення зовнішнього незалежного оцінювання 2019 року.
        Відповідно до наказу реєстрація осіб для участі у зовнішньому незалежному оцінюванні триватиме з 5 лютого до 25 березня 2019 року. Керівники закладів освіти зможуть зареєструвати учнів для проходження ДПА у формі ЗНО до 18 березня 2019 року.
         Звертаємо Вашу увагу на те, що додаткового періоду для перереєстрації учасників зовнішнього незалежного оцінювання 2019 року не передбачено. Тож змінювати реєстраційні дані можна буде тільки до 25 березня 2019 року.
         До 30 квітня 2019 року зареєстровані учасники зможуть завантажити зі своїх інформаційних сторінок запрошення-перепустки, де буде зазначено час і місце проведення тестувань.
         Основна сесія зовнішнього незалежного оцінювання почнеться 21 травня тестуванням з математики і завершиться 13 червня тестуванням з хімії.
      Тестування з української мови і літератури відбудеться 23 травня, з англійської мови - 28 травня, з фізики - 30 травня, з історії України - 4 червня, з біології - 6 червня, з географії - 11 червня.
         Інформацію про результати основної сесії зовнішнього незалежного оцінювання з усіх навчальних предметів буде розміщено на інформаційних сторінках учасників тестування до 25 червня 2019 року. Результати зовнішнього незалежного оцінювання з математики, української мови і літератури та фізики буде оголошено до 14 червня, з іноземних мов та біології - до 20 червня, з історії України, географії, хімії - до 25 червня.

         Реєстрація для участі в додатковій сесії зовнішнього незалежного оцінювання окремих категорій осіб, які не мали змоги зареєструватися в основний період (зокрема, учасники антитерористичної операції, особи з окупованого Криму та непідконтрольних Україні територій Донбасу), триватиме з третього до 20-го травня 2019 року. Графік проведення додаткової сесії зовнішнього незалежного оцінювання буде оприлюднено до 30 квітня 2019 року. Результати зовнішнього незалежного оцінювання учасники додаткової сесії отримають до 18 липня.

Підтримка батьків у період

підготовки одинадцятикласників до ЗНО
1.Контролюйте, скільки спить ваш син чи донька. Регулярне недосипання небезпечне для психіки, послаблює імунітет і загострює хронічні захворювання дітей.
2.В екзаменаційний період дуже важливе харчування випускників. Підліткам слід давати продукти, які містять вітамін Е. Він підвищує імунітет і стійкість до стресу. У натуральному вигляді є в картоплі, сої, кукурудзі, моркві, ожині, у волоських горіхах.
3.Споживання на добу до 8 склянок рідини позитивно впливає на організм, зокрема, покращується робота нирок, вони краще протидіють урологічним інфекціям. При цьому корисно пити звичайну воду, натуральні соки. Вживання кави не підвищує працездатності, підсилює стрес, викликає сильну сечогінну дію, що призводить до зневоднення організму і підвищеної роздратованості.
4.Частіше спілкуйтеся зі своїми дітьми, переймайтеся їхніми проблемами, допомагайте розв'язувати їх. Займіть позицію «друга» для своїх синів і дочок.




До уваги учнів 11 класів та їх батьків! МОіН України запропоновано зміни до Умов прийому до вишів-2019

   Міністерством освіти розроблений проект Умов прийому до закладів вищої освіти на 2019 рік. Документ розміщено для громадського обговорення, яке триватиме до 19 вересня 2018 року.
     Проект Умов прийому до вишів містить 10 основних новацій. Зокрема, передбачається, що наступного року для вступу до закладів вищої освіти прийматимуть сертифікати ЗНО 2018 та 2019 років з усіх предметів. Подати також можна буде сертифікати ЗНО за 2017 рік, за виключенням результатів ЗНО з іноземних мов.
    Також планується внести зміни в терміни вступної кампанії, основна частина якої має стати коротшою. Реєстрація електронних кабінетів для вступу на бакалавра має розпочатись за 9 днів до початку подання заяв – 1 липня, а сам прийом заяв та документів на бюджет триватиме з 10 до 22 липня. Водночас можливість реєстрації електронних кабінетів буде відкрита до 30 серпня, щоб через них могли подати заяви вступники на заочну форму навчання на контракт.
     Щоб прибрати можливу корупційну складову під час творчих конкурсів, МОН пропонує проводити їх до основної сесії ЗНО - з 16 березня до 15 травня. У Міносвіти зазначають, що це має усунути ризики узалежнення вишами результатів творчих конкурсів від оцінок ЗНО. Разом з тим, буде передбачено проведення додаткової сесії творчих конкурсів з 1 до 22 липня, але виключно на контрактні місця.
    Заклади вищої освіти також повинні будуть попередньо узгоджувати графік проведення конкурсів з МОН. Таким чином буде прибрано дублювання днів проведення конкурсу за однією і тією ж спеціальністю в різних університетах.
      Ще однією новацією вступної кампанії 2019 року має стати запровадження механізму першочергового зарахування вступників у медичні та педагогічні виші, які виявлять бажання працювати у сільській місцевості. Зокрема, йдеться про вступників на спеціальності галузей знань «Освіта/Педагогіка» і «Охорона здоров'я», які укладуть угоду про відпрацювання не менш як 3 роки в селі або селищі міського типу.
      Планується також розширити практику встановлення мінімальної кількості балів для вступу на спеціальності з особливо високим рівнем суспільної відповідальності. У 2019 році будуть запроваджений мінімальний поріг у 150 балів з першого та другого конкурсних предметів на спеціальності галузей знань «Право», «Публічне управління та адміністрування» та «Міжнародні відносини», а також з другого та третього конкурсних предметів – на спеціальність «Фармація, промислова фармація».
Фіксований перелік конкурсних предметів для вступу після закінчення 11 класів на бакалавра пропонується залишити й на вступ у 2019 році. Наступного року ця схема теж діятиме, однак будуть змінені переліки предметів для певних спеціальностей. Приміром, розширено застосування сертифікатів ЗНО з математики та фізики, з метою підвищення популярності вивчення цих предметів серед школярів.
     У 2019 році планується також набір вступників на молодшого бакалавра за двома сертифікатами ЗНО. Однак щоб захистити бюджетні місця на молодшого спеціаліста, за яким останній набір у системі вищої освіти буде саме 2019 року, вступ на молодшого бакалавра наступного року буде лише на небюджетні конкурсні пропозиції.






ПРАКТИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ БАТЬКАМ ПО ПІДГОТОВЦІ ДІТЕЙ ДО ЗНО



Шановні батьки! Психологічна підтримка - це один з найважливіших факторів, що визначають успішність Вашої дитини в здачі ЗНО. Як же підтримати випускника?
Існують помилкові способи підтримки дитини:
      -гіперопіка,
      -створення залежності підлітка від дорослого,
      -нав'язування нереальних стандартів,
     -стимулювання суперництва з однолітками.
Справжня підтримка повинна ґрунтуватися на підкресленні здібностей, можливостей позитивних сторін дитини. Підтримувати дитину - значить в вірити їй. Підтримка заснована на вірі в природжену здатність особистості долати життєві труднощі при підтримці тих, кого вона вважає значущими для себе. Дорослі мають чимало можливостей, щоб продемонструвати дитині своє задоволення від його досягнень або зусиль.
Інший шлях - навчити підлітка справлятися з різними завданнями, створивши у нього установку "Ти зможеш це зробити!"
Щоб показати віру в дитину, батько повинен мати мужність і бажання зробити наступне:
-забути про минулі невдачі дитини.
-допомогти дитині знайти упевненість в тому, що він впорається з цим завданням.
-пам'ятати про минулі успіхи і повертатися до них, а не до помилок.
Існують слова, які підтримують дітей, наприклад "Знаючи тебе, я упевнений, що ти все зробиш добре", "Ти знаєш це дуже добре." Підтримувати можна за допомогою дотиків, спільних дій, фізичного співучасті, вираз обличчя. Отже, щоб дитину підтримати, необхідно:
-спиратися на сильні сторони дитини
-уникати підкреслення промахів дитини
-виявляти віру в дитину, співчуття до нього, упевненість в його силах
-створити будинку обстановку дружелюбності і поваги, вміти і хотіти демонструвати любов і повагу до дитини
-будьте одночасно тверді й добрі, але не виступайте в ролі судді
-підтримуйте свою дитину, демонструйте, що розумієте її переживання.




Правила користування мобільними телефонами під час навчально-виховного процесу
І. Загальні положення
1.     Правила користування мобільними телефонами під час навчально-виховного процесу у Володимирецькій ЗОШ І-ІІІ ступенів №1 (далі - Правила) є обов’язковими для виконання усіма учасниками навчально-виховного процесу: учнями, працівниками, батьками (далі - учасник навчально-виховного процесу).
2.     Дотримання Правил підвищує якість та ефективність освітніх послуг, гарантує психологічно комфортні умови навчально-виховного процесу.
3.    Школа не несе відповідальності за збереження мобільних телефонів.
II. Умови користування мобільними телефонами
1.    У приміщенні та на території школи обов'язково ставити мобільний телефон у беззвучний режим.
2.    Учасники навчально-виховного процесу мають право у позаурочний час використовувати телефони на території школи як засіб для комунікації: дзвонити, надсилати СМС-повідомлення, обмінюватися інформацією, слухати радіо і музику через навушники тощо.
 Учасникам навчально-виховного процесу заборонено:
1.    У школі слухати радіо та музику без навушників.
    
2.    Пропагувати жорстокість і насильство за допомогою мобільних телефонів.    
3.    Свідомо завдавати шкоди іміджу школи.
III. Відповідальність
1.    За одноразове порушення, оформлене у вигляді доповідної на ім'я директора, оголошується зауваження (з написанням пояснювальної).
2.    У разі порушення Правил допускається вилучення мобільного телефону учителем для передачі адміністрації школи та повернення батькам учня.




Якими діти народжуються
- ні від кого не залежить,
але в наших силах
зробити їх хорошими
через правильне виховання.



Плутарх
1. Інтерес
З’ясуйте, що подобається вашій дитині. Коли ваш підліток був дитиною, можна знайти щось, чим можна було б з ним займатися. Але коли вони дорослішають, вам доведеться докласти додаткових старань, аби довідатись, що подобається вашим дітям. Можливо, це буде не просто, але здатність співвідносити схильності й антипатії вашої дитини є важливою частиною побудови відкритих стосунків з нею.
Пам’ятайте: щоб бути гарним батьком вам також потрібно бути гарним другом.
2. Строгість
Чимало підлітків пручаються правилам і обмеженням. Вони думають, що вже дорослі, що можуть про себе подбати. Хоча це почасти й так, підліткам усе ще потрібні обмеження. З новими бажаннями вони можуть заподіяти собі значної шкоди, якщо не стримуватимуть себе відповідальністю.
Дайте зрозуміти вашій дитині, що в неї буде більше волі, але при цьому й більше відповідальності. Воля без відповідальності безглузда.
Вам варто допомогти своїй дитині навчитися планувати події наперед. Ви не повинні робити це за підлітка; просто спрямуйте його.
3. Спілкуйтеся щодня
Щоденне спілкування є важливим для підтримки відкритості між вами. Ваша дитина буде розкутішою, довірятиме вам, якщо ви спілкуватиметеся з нею щодня. Довіра ґрунтується на практиці. Її можна збудувати тільки на багатогранних відносинах, на гарному спілкуванні.
Навчіться пізнавати світ, у якому живе ваш підліток, поставте себе на його місце, і ви зможете не тільки досягти довіри у стосунках, але й краще зрозуміти його поведінку.
Щоденне спілкування покаже вашій дитині, що ви дбаєте про неї. Це дуже важливий фактор, тому що підлітки почуваються комфортніше з батьками, які активно залучені в їхнє життя. Інакше підлітки можуть звернутися до ненадійний однолітків за порадою або настановами. Дуже важливо, щоб батьки надавали їм керівництво й турботу, що їм так потрібно.
Виховання важких підлітків ніколи не було й не буде легким завданням. Різні батьки користуються для його розв’язання різними підходами. Безперечно, важливо вчинити так, як ви вважаєте правильним, але є деякі рекомендації, яких краще дотримуватися, щоб допомогти собі пройти через усе це, а також зрозуміти, що ви не єдиний у такій ситуації.
Підлітковий вік триває не вічно, тому не треба зациклюватися на ньому, що ваша дитина завжди залишиться важким підлітком. Натомість сконцентруйте свої сили й увагу, допоможіть дитині впоратись з її проблемами і стати відповідальним дорослим. Ви ж мріяли про це, коли дитина була маленькою?..
4. Терпіння
Коли йдеться про виховання важкого підлітка, ваша терпіння дуже важливе. Бути терплячим важко, тому ви захочете побачити результати негайно. Але у більшості випадків вашій дитині просто необхідно перерости таку поведінку. Можливо, варто відправити дитину у спеціальний центр виправного впливу, і це також потребуватиме від вас терпіння, поки програма не почне давати результатів. Загалом, якщо зможете знайти в собі терпіння, то керуватимете ситуацію значно краще
5. Упереджувальний підхід
Тільки-но ви помітили що в дитини з’явилися проблеми, вам необхідно починати діяти негайно. Можливо, вам необхідно подумати про спеціальну виправну установу для неповнолітніх ще до того, як ви вважатимете відправлення дитини туди необхідним. Негайний початок дій покаже підлітку, що ви не збираєтесь сидіти, склавши руки, й дозволити йому уживати наркотики, алкоголь або займатися іншими речами, яких ви не схвалюєте. Упереджу вальний підхід може скоротити глибину і тривалість проблем вашого підлітка.
6. Єдиний фронт
У багатьох випадках батьки не сходяться в думках про те, яке рішення їм необхідно прийняти щодо ситуації, в яку потрапила їхня дитина. У жодному разі не розказуйте про це своєму синові чи доньці. Ви маєте завжди демонструвати «єдиний фронт». Коли дитина зрозуміє, що ви дієте спільно, однією командою, і вона не зможе втекти під захист одного з батьків, ваші плани допомогти матимуть більші шанси на успіх
Як запобігти обману?
Пам’ятка для батьків
1. Сприймайте дитину безумовно. Любіть її не за те, що вона гарна, розумна, здібна, добре навчається, допомагає. Любіть її просто за те, що вона є.
2. Можна висловити своє незадоволення окремими діями дитини, але не дитиною загалом.
3. Будьте вірними своєму слову, обіцянкам. Навіть якщо є об’єктивні причини і через якісь обставини ви не зуміли дотриматися своєї обіцянки, не вважайте не гідним для себе пояснити дитині причин, з якої порушили її.
4. Будьте відвертими з дитиною. У побудові правильних і чесних відносин украй важливе бажання дитини бути з вами відвертим. Це бажання можна й потрібно стимулювати. Інколи ви самі можете стати ініціатором ігрової ситуації, де дитина, яка потрапила в скрутне становище, наприклад зламала квітку у вазі, має зробити свій внутрішній вибір на користь правди. При цьому можете сказати, що ви знаєте, хто зламав нещасливу квітку, і краще було б, щоб малюк поділився неприємною новиною раніше, оскільки спільними стараннями можна було б змінити ситуацію. Величезну роль тут відіграє ваша доброзичливість у словах та інтонації.
5. Можна засуджувати дії дитини, але не почуття, хоч якими б не бажаними чи недозволеними вони були. Якщо ці почуття з’явилися, отже для цього є підстави.
6. Незадоволення діями дитини не повинно бути систематичним, інакше воно переросте у її неприйняття.
7. Поступово, але не ухильно знімайте із себе турботу та відповідальність за особисті справи вашої дитини і передавайте їх їй.
8. Оцінюйте наслідки. Коли дитина вперше говорить неправду, необхідно пояснити їй наслідки цього вчинку. Зробіть це без сторонніх. Пояснення необхідне, воно дозволить дитині зрозуміти, що вона не одна у світі, що кожний вчинок має свій відголос – позитивний й негативний. Таке пояснення допоможе їй навчитися думати про майбутнє. Дайте змогу дитині самій залагоджувати наслідки її дій або бездіяльності. Тільки тоді вона дорослішатиме і ставатиме «свідомою».
9. Карайте дитину, залишаючи без хорошого, а не робіть їй погано.
10. Умійте прощати. Якщо ви ввели вдома «статусні» взаємини, без знижки на вік малюка ви ризикуєте виховати замкнену і боязку людину. Адже, даючи маху, дитина думає перш за все, що на неї чекає невідворотне і строге покарання. Відчуття самозбереження і бажання уникнути стає визначальним чинником в поведінці. І тут до брехні – один крок.
11. Посмійтеся разом. На несуттєву брехню можна відповісти з гумором. Насамперед це стосується маленьких дітей, які роблять перші спроби обманути. Залишаючись у рамках гри, ми ніби говоримо дитині: «Ти знаєш, що я знаю». Наш гумор дає дитині відповісти так само весело.
12. Заохочуйте чесність. Не залишайте непоміченим момент, коли ваша дитина призналася вам у чомусь. Повірте, що такі миті в житті дитини дуже важливі. Адже вона робить свій вибір. Не забудьте пояснити, в чому її помилка, але змістіть акцент на момент істини – на те, що ви пишаєтесь тим, що ваш малюк росте чесною людиною.
13. Подавайте власний приклад. Пам’ятайте: ваша дитина – це до великої міри ваш відбиток. Вона звертає увагу на те, що ви минаєте, навіть не озираючись. Ви виховуєте нечесну людину тоді, коли припускаєте можливість збрехати у присутності дитини. Інколи в цій брехні дитині відводиться визначена, нехай на перший погляд безневинна брехня. Наприклад: «Підійди, будь ласка, до телефону і відповідай, що мами вдома немає», - кажете ви і закладаєте цим фундамент для майбутньої брехні.
14. Любіть своє дитя. Якщо ви любите свою дитину – не уникайте шансу дати їй це відчути. Повторюйте частіше ці заповітні слова: «Я тебе дуже, дуже люблю»! навіть якщо дитина вчинила щось погане, все одно повторіть, що любите її. Так ви розвинете в душі малюка упевненість, що попри здійснені ним помилки, що він все одно улюблений і дорогий вам, що ви засуджуєте його вчинок, а не особистість загалом
Правила бесіди за способом активного слухання
Якщо ви хочете послухати дитину, обов’язково поверніться до неї обличчям. Дуже важливо, щоб її і ваші очі були на одному рівні.
1 Якщо ви спілкуєтесь із засмученою дитиною, не варто ставити їй запитань. Бажано, щоб ваші відповіді звучали у стверджувальній формі. Здавалося б, різниця між стверджувальним реченням незначна, іноді це слабка інтонація, а реакція на них буває різна.
2 Дуже важливо у бесіді «тримати паузу». Після кожної вашої репліки краще за все помовчати. Пауза допомагає дитині розібратися у своїх переживаннях і одночасно повніше відчути, що ви поруч. Якщо її очі дивляться не на вас, а в бік чи вона «заглиблена у себе», продовжуйте мовчати: у дитини відбувається зараз дуже важлива внутрішня робота.
Бесіда за способом активного слухання незвична для нашої культури, нею оволодіти не просто. Однак результати приємні:
· Зникає чи принаймні сильно зменшується негативне хвилювання дитини. Тут виявляється чудова закономірність: розділена радість подвоюється, розділене горе зменшується вдвічі;
· Дитина, впевнившись, що дорослий готовий її слухати, починає розповідати про себе все більше.
· Дитина сама просувається у вирішення своєї проблеми.
Пам’ятайте, що для дитини чогось не вміти, щось не знати – це нормальний стан речей. На те вона й дитина. Цим не можна дорікати. Соромно самовдоволено демонструвати перед дитиною свою перевагу в знаннях.
· Дитина не повинна панічно боятися помилитися. Неможливо навчитися чогось, не помиляючись. Намагайтеся не виробити в неї страху перед помилкою. Почуття страху – поганий порадник. Воно придушує ініціативу, бажання вчитися, та й просто радість життя і пізнання.
· Ви не ідеал, а значить, не зразок наслідування в усьому і завжди. Тому не змушуйте дитину бути схожою на вас.
· Визнайте за дитиною право на індивідуальність, право бути іншою.
· Для успішного навчання ми маємо перетворити свої вимоги на бажання дитини.
· Запам’ятайте: маленькі діти не бувають ледачими. «лінощі» дитини – сигнал не благополуччя у вашій педагогічній діяльності, в обраній вами методиці роботи з нею.
· Для грамотного розвитку потрібно, щоб дитина вчилася по-різному осмислювати навчальний матеріал (логічно, образно, інтуїтивно).
Ви повинні знати:
· З ким приятелює ваша дитина.
· Де проводить вільний час.
· Чи не пропускає занять в школі.
· В якому вигляді або стані повертається додому.
Ви зобов’язанні помітити і відреагувати, коли:
· В домі з’явилися чужі речі (з’ясуйте, чиї вони).
· В домі чути запах паленої трави або синтетичних речовин (це може свідчити про куріння сигарет із наркотичними речовинами)
· В домі з’явилися голки для ін’єкцій, часточки рослин, чимось вимащені бинти, закопчений посуд (це може свідчити про вживання наркотичних речовин).
· В домі з’явилися ліки, які діють на нервову систему і психіку (з’ясуйте, хто і з якою метою їх використовує).
· В домі надто часто чути запах засобів побутової хімії – розчинників, ацетону тощо (це може свідчити про захоплення дітей речовинами, які викликають стан одурманювання).
· Відбулася швидка зміна зовнішнього вигляду та поведінки дітей: порушилась координація рухів, підвищилась збудженість або в’ялість, з’явилися сліди від уколів на венах, розширення зіниць тощо (це може свідчити про в
Іспити: єдина можливість знати
хоча б що- небудь, хоча б декілька днів
Жорж Елгозі





Як спілкуватися з дитиною

Для батьків

Для учнів

Немає коментарів:

Дописати коментар